?ο

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικ?ς Εκπαίδευσης
?ο νερό
9ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων
(Πανταζ? Ρούλα,Δούλη Ζ?να) Ιωάννινα 2006

Σχέδιο Εργασίας
Βρέχει συνέχεια. Φτιάχνουμε βροχόμετρο και μαζεύουμε νερό. ?ο παρατηρούμε και το καταγράφουμε. Αυτό γίνεται και άλλες μέρες βροχερές. Έτσι τα παιδιά συγκρίνουν με την ποσότητα της πρώτης μέρας, εάν έβρεξε περισσότερο ? λιγότερο.
Έχει παγωνιά. Παρατηρούμε τα κρύσταλλα. Φτιάχνουμε δικά μας κρύσταλλα και χρωματιστά παγάκια. Βλέπουμε πώς λιώνουν
Φτιάχνουμε τη γωνιά νερού στην τάξη
Παίζουμε ελεύθερα και πειραματιζόμαστε
Προβλέψεις και επαληθεύσεις
Ποια επιπλέουν και ποια βυθίζονται

Καταλ?γουμε να ασχοληθούμε με το νερό.

image211.jpg

?ο νερό στη ζω? μας
• Καταγράφουμε την ποσότητα νερού που χρειάζονται καθημερινά οι άνθρωποι
• Αλλάζουμε το νερό από τα ψαράκια για να ανανεώνεται το οξυγόνο
• Φυτεύουμε σπόρους και τους ποτίζουμε. Βλέπουμε να μεγαλώνουν όσα φυτά ποτίσαμε. Κάνουμε καταγραφές.
?ο νερό στη ζω? μας
Καταγράφουμε την ποσότητα νερού που χρειάζονται καθημερινά οι άνθρωποι
?ο νερό στη ζω? μας

Παιχνίδια για το νερό
• Έβρεξε πολύ και τα φυτά μεγαλώνουν
• ?ο νερό έγινε ποταμάκι
• Προσπαθούμε να περάσουμε το ποταμάκι χωρίς να βραχούμε
• Στη λιμνούλα πρέπει να γίνουμε ζωάκια που ζούνε σ’ αυτ?
• Έξω στην αυλ? σηκώνουμε το σεντόνι για να πετάξουμε ψηλά τις νερόμπαλες.
• Χορεύουμε την γερακίνα
Στη λιμνούλα πρέπει να γίνουμε ζωάκια που ζούνε σ’ αυτ?
Έξω στην αυλ? σηκώνουμε το σεντόνι για να πετάξουμε ψηλά τις νερόμπαλες.
Χορεύουμε τη γερακίνα
Ζωγραφίζουμε
Κάνουμε κατασκευές
Δραστηριότητας οργανωμένες σύμφωνα με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος

Διάταξη ποτηριών με διαφορετικ? ποσότητα νερού
Παρατηρούμε τι διαλύεται στο νερό και τι όχι. Δοκιμάζουμε τη γεύση του νερού αφού έχουμε διαλύσει ουσίες, υλικά
Διαβάζουμε ποίηση και γινόμαστε και μεις ποιητές γράφοντας το δικό μας ποίημα
Γράφουμε τις λέξεις που μάθαμε
Επίσκεψη στη δεξαμεν?

Ομάδες εργασίας
Οι μαθητές επέλεξαν ομάδα που θέλανε να δουλέψουν
• Ομάδα Α : Ο κύκλος του νερού
• Ομάδα Β : Ρύπανση του νερού
• Ομάδα Γ: Οικονομία στο νερό
• Ομάδα Δ: Προστασία από το νερό
• Ομάδα Ε : Πόσιμο νερό


Ομάδα Α Ο κύκλος του νερού

Έφτιαξαν το φάκελο όπου συγκέντρωναν το υλικό τους
Καταγράφουν σε ταμπλό τοίχου τον κύκλο του νερού
Έχουν ολοκληρώσει τη δουλειά τους και φτιάχνουν με τις καταγραφές τους τον πίνακα

image070.jpg
Ομάδα Β Μόλυνση νερού
• Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
• Αναζ?τηση πληροφοριών στη γωνιά της βιβλιοθ?κης και αλλού και καταγραφές
• Ετοιμάζουν πίνακα παρουσίασης και στη συνέχεια τον παρουσιάζουν
• Μας προσκαλούν να παίξουμε το παιχνίδι - παντομίμα «το μολυσμένο πηγάδι»
Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
Μόλυνση νερού Αναζ?τηση πληροφοριών στη γωνιά της βιβλιοθ?κης και καταγραφές
Ετοιμάζουν πίνακα παρουσίασης και στη συνέχεια τον παρουσιάζουν
Μας προσκαλούν να παίξουμε το παιχνίδι - παντομία «το μολυσμένο πηγάδι»

Ομάδα Γ Οικονομία στο νερό
• Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
• Αναζ?τηση πληροφοριών καταγραφές
• Ετοιμάζουν πίνακα παρουσίασης
• Παρουσίαση θέματος και οδηγίες στα παιδιά με το πώς να κάνουν οικονομία στο νερό, τι πρέπει να προσέχουμε
• Μας προσκαλούν να παίξουμε το παιχνίδι «ούτε σταγόνα για χάσιμο»
• Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
• Αναζ?τηση πληροφοριών καταγραφές
• Αναζ?τηση πληροφοριών καταγραφές
• Ετοιμάζουν πίνακα παρουσίασης

image087.jpg

Ομάδα Δ Προστασία από το νερό
• Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
• Παρατ?ρηση φρεατίου και υπονόμου
• Ζωγραφίζουν το βουνό με δέντρα και το βουνό που έχουν καεί. Γίνονται πλημμύρες αν δεν υπάρχουν φυτά.
• ?ο δείχνουν και στην αμμοδόχο φτιάχνοντας το βουνό.
• Ολοκληρώνουν πίνακα παρουσίασης και παρουσιάζουν τη δουλειά τους.
• Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
• Παρατ?ρηση φρεατίου και υπονόμου
• Ζωγραφίζουν το βουνό με δέντρα και το βουνό που έχουν καεί. Γίνονται πλημμύρες αν δεν υπάρχουν φυτά.
• ?ο δείχνουν και στην αμμοδόχο φτιάχνοντας το βουνό.
• Ολοκληρώνουν πίνακα παρουσίασης
• Παρουσίαση θέματος και παρουσιάζουν τη δουλειά τους.

image092.jpg image0891.jpg


Ομάδα Ε Πόσιμο νερό
image009.jpg
• Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
• Επίσκεψη στη δεξαμεν?- παρατ?ρηση και ζωγραφίζουν
• Καλέσαμε την χημικό στη τάξη μας για να μας απαντ?σει στα ερωτ?ματά μας: Πώς φιλτράρεται το νερό, πότε είναι πόσιμο.
• Φτάχνουν πηγάδια με οικοδομικό υλικό. Παρατηρούν πώς καθρεφτίζεται το νερό.
• Κατασκευάζουν τη μακέτα της πόλης και πώς υδρεύεται Ετοιμάζουν πίνακα και παρουσιάζουν τη δουλειά τους.
• Κατασκευ? φακέλου και συγκέντρωση πληροφοριών
• Επίσκεψη στη δεξαμεν?- παρατ?ρηση και ζωγραφίζουν
Καλέσαμε την χημικό στη τάξη μας για να μας απαντ?σει στα ερωτ?ματά μας: Πώς φιλτράρεται το νερό, πότε είναι πόσιμο.
• Κατασκευάζουν τη μακέτα της πόλης και πώς υδρεύεται
• Φτάχνουν πηγάδια με οικοδομικό υλικό. Παρατηρούν πώς καθρεφτίζεται το νερό.
• Ετοιμάζουν πίνακα και παρουσιάζουν τη δουλειά τους.

Παρουσίαση
• Παρουσιάζουμε τη δουλεία μας στους γονείς τραγουδάμε και παίζουμε τον κύκλο του νερού
• Μετά σε ομάδες απαντούμε στις ερωτ?σεις των γονιών μας.

Password: